מודל תרבותי סימיוטי



מודל תרבותי סימיוטי

עוסקים במסר עצמו, בתוכן. פיסק: יצירה וחליפין של משמעויות, חקר התקשורת הוא חקר טקסט ותרבות, דגש על חופש הפרשנות של הנמען למסר. החשיפה למסר אינה מבטיחה פענוח אחיד, הפרשנות סובייקטיבית בהתאם למטען התרבותי, לזמן, למקום, לערכים, לרקע, לנסיבות, לגיל, למין שייך לאסכולת ההשפעות המוגבלות וטוען כי התקשורת אינה כל יכולה. קיומו של "רעש תרבותי" הקובע כי קיים גורם אנושי המשדר ומפענח את המסר סובייקטיבית.הם יחפשו איך קהל רוסי לעומת ישראלי יקבל את המסר. יחפשו כיצד אותו מסר יתקבל בתרבויות שונות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה