מרחק חברתי אידאולוגי

                     מרחק חברתי אידאולוגי-הגדרה
הדיאלוג בין קבוצות מחאה ובין המדיה הוא תקשורת בין אידאולוגיות (קמפף, 1996).
המרחק בין קבוצות מסוקרות ובין אנשי התקשורת נוצר על רקע הדמיון או השוני במאפייניהם.

כאשר לא קיימים מאפיינים דומים ­על רקע דת, מין, סביבת מגורים, מעמד כלכלי-חברתי, העדפה מינית, גזע, עדה, נוצר ביניהם ריחוק, בעוד שמאפיינים דומים יוצרים קירבה. מידת הקירבה או הריחוק משפיעה על אופן הייצוג של הקבוצות החברתיות. סוציולוגים מציינים כי מאפייני האליטה התקשורתית בישראל ­הדומים לאלה של שאר האליטות, בתחומים אחרים ­הם יהודים, אשכנזים, תל- אביבים-ירושלמים, חילונים, מבוססים כלכלית, ליברלים-מודרניים, מערביים, משכילים, ציונים ותומכים בעקרונות של פשרה, פלורליזם, שוק חופשי ואינדיבידואליזם. מי שמכיר את מאפייני ערי הפיתוח, ההתנחלויות והאוכלוסייה הערבית מבין שבינם לבין מאפייני האליטות התקשורתיות לא היה הרבה מן המשותף, וכך נוצר אותו מרחק חברתי-אידאולוגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה